Ateljén vid Ån

Konstform/teknik/medium:
Visar måleri

Ateljén vid Ån är en kollektiv ateljé med 10 medlemmar.
I årets Konstrunda deltar 6 medlemmar.

Lena Forsberg

Medlem i Ateljén vid Ån i Bryggeriet.
Medlem även i KKV Sörmland, grafikverkstaden. Där finns möjlighet attt arbeta i torrnål, screen, collografi, linoleum mm. Roligt att prova på.
Har målat sedan 80-talet. Började med akvarell i Vagnhärad för Titti Gnospelius. Upptäckte äggoljetemperan i Hälsinglands korgmåleri på 90-talet. Fick övergå till akrylfärger 2006, då jag fick svårt att hantera temperan. Nu vill jag hitta tillbaka till den igen. För övrigt gått kurser för Kelvin Sommer, George Suttner, Bernt Westlund, Peter Devoon m fl.
På försomrarna, då rabarberbladen växer upp, ägnar jag mig några veckor åt att jobba i betong på vår koloni.

Skapandet ger mig en frihet att uttrycka mig på olika sätt, att blir ett med färg och form. Lusten att utforska består...

Mail: lena46fo@gmail.com

Anne Levin

Målar föreställande och abstrakt, för husbehov och för att må bra i själen. Målar mest akryl och akvarell. Det är betraktarens öga som säger om det är bra eller dågligt.

Mail: annelevin58@gmail.com

Ann-Charlotte Rydberg

Medlem i den kollektiva Ateljén vid Ån sedan 2021.
Jag skapar genom att måla, fotografera, dreja och skulptera i lera och trivs med många medier och material. Kommer under konstrundan att visa kreativa världar i polymerlera bland annat.

Christa Silfverling

Johanna Sterner

verksam i Ateljén vid Ån sedan 202.
Använder mig framför allt av akryl men ibland också akvarell och mixade medier. Det abstrakta och storskaliga hjälper mig att hålla mig fri, att släppa prestation och krav, och behålla en glädje i mitt skapande.

Mitt måleri är ett sökande. Genom att experimentera och prova mig fram hittar jag mitt egna sätt.

E-post: sternerjohanna@gmail.com

Britt-Louise Wånggren

Jag är självlärd, men har alltid målat från och till.
Det gör mig lugn och harmonisk när jag ser motiven växa fram.

Se resp konstnär

Utställningsplats

Gamla bryggeriet
Behmbrogatan 5b

Tips! För att se kartan i ett större fönster, klicka på Google-ikonen och skriv in adressen så ser du mer.

GPS
WGS84: N 58° 45.0312', E 17° 0.658'